Az alábbiakban olvasható a A javítóvizsga témakörök
– Magyar nyelv- és irodalomb
– Német nyelv (Bodor Bettina)
– Komplex természettudomány (Jancsóné Németh Ibolya)
– Testnevelés javítóvizsga tematika (Balogh László Barna)
– Történelem (Páll Magdus)
– Matematika 9.c, d , 10.b és 11.c (Szabó Ildikó)
– Matematika 9.A ( Kónyáné Unk Eszter)
Magyar nyelv- és irodalom javítóvizsga témakörei
- évfolyam Irodalom:
Görög mítoszok: A trójai és a thébai mondakör bemutatása
Homérosz: Odüsszeia
A görög színház
Szophoklész: Antigoné
Az időmértékes verselés
A Könyvek Könyve – általános tudnivalók a Bibliáról (részei, könyvei, fordítások stb.)
Történetek az Ószövetségből: Teremtés, Az özönvíz, Jónás próféta története, Zsoltárok könyve
Az Újszövetség könyvei – 1. általános jellemzés: a Szent Evangéliumok, Apostolok cselekedetei, Apostoli Levelek, Jelenések könyve 2. Részletes elemzés: A három szent nap története, nagycsütörtöktől a feltámadásig (inkluzíve a feltámadás)
A középkori himnuszköltészet
Lovagi költészet
Walter von der Vogelweide költészete
Francois Villon költészete
Boccaccio: Dekameron
A reneszánsz, általános jellemzés
Janus Pannonius élete és költészete
Balassi Bálint életrajz
Nyelvtan:
Hangtan (A beszédszervek, A magánhangzók rendszere, A mássalhangzók rendszere, Hangtörvények) Alaktan
Szóösszetételek
Szófajok
Német nyelv javítóvizsga témakörei (Bodor Bettina)
- évfolyam:
Tankönyv: Szitnyainé Gottlieb Éva
Maros Judit: KON TAKT 1
1-6. lecke
beszélgetési témák:
– Bemutatkozás, köszönés, számok
Németország tartományai; tájékozódás térképen, útbaigazítás
bocsánatkérés, vásárlás, színek, ruhadarabok, öltözködés, zsebpénz, kempingezés kellékei, szállástípusok, élelmiszerek, gyümölcsök, zöldségek nevei, étkezés
Nyelvtan:
– jelenidejű igeragozás / tőhangváltós igék is/ – személyes névmás : alanyeset, tárgyeset, részeseset – birtokos névmás – főnevek többes száma – főnévragozás: Akk. /Dat – felszólító mód – es gibt, sein, haben használata – tagadás : nicht, kein, nicht mehr. – viel, viele / mehr, mehrere – welcher/dieser
elváló és nem elváló igekötő (anrufen, bestellen,einkaufen, einpacken, einschlafen, mitnehmen)
man névmás
Előljárószók: in, mit
Kiemelt mondatrész utáni szórend.
Módbeli segédigék: möchten, können,mögen, wollen, werden.
Gyakorlás a Kon-Takt 1.Arbeitsbuch 1-6 leckéi.
- évfolyam:
Tankönyv: Szitnyainé Gottlieb Éva Maros Judit: KON-TAKT2 1-4.lecke
Beszélgetési témák:
– Lakás bemutatása, berendezési tárgyak, lakás típusok – álomlakás – háztartási munkák – internet használata, computer – család bemutatása, családfa – nyelvtanulás, beiratkozás nyelviskolába – emberek bemutatása, leírása – nevezetességek bemutatása, egy város jellemzése
– tömegközlekedés, útbaigazítás, jegyvásárlás – jogosítvány – utazás előkészítése
Nyelvtan:
legen – liegen, stehen – stellen,hängen –hängen, stecken előljárók: an, auf, hinter, neben, über,unter, zwischen
mellékmondati szórend elbeszélő múlt idő, módbeli segédigék elbeszélő múltja dass, weil kötőszavak
kettőskötőszavak : entweder-oder, sowohl-als auch, weder-noch melléknévragozás, melléknévfokozás, összehasonlítás (als,wie)
– birtokos eset – főnevesült melléknevek – melléknevek erős, gyenge, vegyes ragozása – évszám, dátum – határozatlan névmás: einer, welche – tagadó névmás: keiner – kötőszók: deshalb-trotzdem, ob – függőkérdés
Gyakorlás: Kon-Takt 2. Arbeitsbuch 1-4 lecke.
- Évfolyam
Írásbeli: Szövegértés, Nyelvhelyesség, Szövegalkotás. Az érettségi feladatsorok alapján.
Szóbeli:Beszélgetés az érettségi témakörök alapján.
Tananyag: http://ofi.hu/idegen-nyelv-mintafeladatsorok
Komplex természettudományos pótvizsga témakörök 9. évfolyam (Jancsóné Németh Ibolya)
- Bolygók és a naprendszer
2. Vízburok
3. A Föld belső szerkezete és a lemezmozgások
4. Éghajlati övezetesség
5. Az atomszerkezet és a kémiai kötések
6. A szervezetet felépítő legfontosabb anyagok (vitaminok, ásványi anyagok, fehérjék, szénhidrátok, zsírok)
7. Az emberi anyagcsere jellemzői
8. A hormonális és az idegi szabályozás összehasonlítása
Testnevelés javítóvizsga tematika (Balogh László Barna)
Rendgyakorlatok– fordulatok, járások, futások, igazodások, fejlődések, szakadozások
Szabadgyakorlatok– 4 és 8 ütemű szabad-,nyújtó-és erősítő gyakorlatok
Képességfejlesztés– futó-és ugróiskola, akadályfutás
Röplabda– kosárérintés, alkarérintés, nyitások,
– a forgás szabálya, pontok, játszmák
Kosárlabda– labdavezetés egyenes vonalban és szlalomban
– kétkezes mellső átadás, sarkazás, rövid indulás, hosszú indulás,
– fektetett dobás, büntető dobás, lépésszabály
Kézilabda– labdavezetés egyenes vonalban és szlalomban
– egykezes felső átadás, felugrásos lövés,
– a pálya vonalai (szabályok)
Atlétika– álló-és térdelőrajt, kitartó futás (Cooper)
– magasugrás lépő technika
– távolugrás lépő technika
– kislabdahajítás technikája
Torna– talajgyakorlati elemek – tanult elemek –
szekrényugrás – felguggolás, homorított leugrás
gerenda – járások, fordulatok, fekvőtámasz, guggolás, homorított leugrás
Javítóvizsga témakörök történelemből 2017. augusztus
Osztály: 12/c
Vizsgáztató tanár: Páll Magdus
Témakörök:
- Bethlen István konszolidációs politikája
2. A trianoni békeszerződés
3. Holokauszt Magyarországon
4. Az 1956-os forradalom és szabadságharc
5. A Rákosi-rendszer
6. A Kádár –rendszer
Javítóvizsga témakörök Matematikából 9.c, d , 10.b és 11.c (Szabó Ildikó)
- évfolyam
- Halmazok: fvtábla:8.old
- Ismerje a halmazokkal kapcsolatos alapfogalmakat, és tudja szemléltetni azokat.
- Tudja a konkrét dolgokat, fogalmakat szétválogatni adott tulajdonság alapján, és ezeket halmazábrán tudja szemléltetni.
- Ismerje a valós számkört, tudjon benne műveleteket végezni helyes sorrendben, tudja a műveleteket zsebszámológéppel elvégezni.
- Legyen képes egyszerű műveletek elvégzésére halmazokkal.
- Algebra:
- Tudja az algebrai kifejezéseket csoportosítani (egész-tört, egynemű-különnemű, egytagútöbbtagú), és tudjon azokkal műveleteket végezni.
- Ismerje és alkalmazza a nevezetes szorzatokat. fvtábla 15.o
- Értse az egész kitevőjű hatvány fogalmát, tudja az azonosságokat, és alkalmazza azokat feladatok megoldásában. fvtábla 15.o
- Tudja felírni a számokat normálalakban.
- Tudjon egyszerű százalékszámítási feladatokat megoldani.
- Függvények: fvtábla 26.o
- Értse a függvény fogalmát, tudja a megadásának módjait.
- Tudja a tanult függvények (elsőfokú, másodfokú, abszolútérték-függvény, lineáris, tört) tulajdonságait, egyszerűbb transzformációit.
- Tudja ábrázolni a tanult függvényeket koordináta-rendszerben.
- Egyenletek, egyenletrendszerek, egyenlőtlenségek: fvtábla 22.o, 26. o
- Tudjon egyszerű egyenleteket, egyenletrendszereket, lineáris kétismeretlenes egyenletrendszereket megoldani, tudja a megoldást ellenőrizni.
- Legyen képes lineáris egyenlőtlenségek megoldására
– Legyen jártas elsőfokú egyenletre vezető szöveges feladatok megoldásában, tudja a kérdést és a feltételeket szétválasztani, tudja felírni a szöveg alapján a megoldandó egyenletet.
– Geometria: fvtábla 54.o-58.o; 61.o
– Tudja meghatározni a tanult alakzatokat (háromszögek, négyzet, téglalap, paralelogramma, rombusz, deltoid, szabályos sokszögek, kör), ismerje azok tulajdonságait.
– Tudja pontosan megfogalmazni a háromszögek oldalai, szögei közötti összefüggéseket és a nevezetes vonalaikkal kapcsolatos tételeket.
– Tudja a vektor fogalmát, jelölését.
– Tudja megszerkeszteni két vektor összegét, különbségét, számmal való szorzását, összetevőkre bontását.
– Tudja kiszámolni a kör középponti szögéhez tartozó körív hosszát, a körcikk területét.
– Ismerje a geometriai transzformáció fogalmát, tudja elmondani az egybevágósági transzformációkról tanultakat.
– Tudja meghatározni a Thalesz-tételt és a Pitagorasz-tételt, és egyszerű feladatokban
alkalmazza azokat.
- évfolyam
- Halmazok: fvtábla:8.old
- Ismerje a halmazokkal kapcsolatos alapfogalmakat, és tudja szemléltetni azokat.
- Algebra:
- Ismerje és alkalmazza a nevezetes szorzatokat. fvtábla 15.o
- Ismerje a számtani és a mértani közép fogalmát! fvtábla 21.o
- Ismerje a hatványozás és a négyzetgyök fogalmát és azonosságait, tudja azokat alkalmazni egyszerű feladatokban. fvtábla 15-16
- Tudjon megoldani első és másodfokú egyenleteket, egyenlőtlenségeket és egyenletrendszereket.
fvtábla 22-23, ill. 26.o
- Tudjon szöveges feladatokat megoldani.
- Tudja alkalmazni a másodfokú egyenlet gyöktényezős alakját!
- Függvények: fvtábla 26.o
- Értse a függvény fogalmát, tudja a megadásának módjait.
- Tudja a tanult függvények (elsőfokú, másodfokú, abszolútérték-függvény, lineáris, tört) tulajdonságait, egyszerűbb transzformációit.
- Tudja ábrázolni a tanult függvényeket koordináta-rendszerben. Tudjon végrehajtani egyszerű transzformációkat fvtábla 30.o
- Geometria: fvtáblao-58.o; 61.o
- Tudja meghatározni a tanult alakzatokat (háromszögek, négyzet, téglalap, paralelogramma, rombusz, deltoid, szabályos sokszögek, kör), ismerje azok tulajdonságait.
- Tudja a vektor fogalmát, jelölését.
- Tudja megszerkeszteni két vektor összegét, különbségét, számmal való szorzását, összetevőkre bontását.
- Ismerje a geometriai transzformáció fogalmát, tudja elmondani az egybevágósági transzformációkról tanultakat.
- Tudja meghatározni a Thalesz-tételt és a Pitagorasz-tételt, és egyszerű feladatokban alkalmazza azokat.
- Ismerje a hasonlóság fogalmát, tudja megállapítani hasonló alakzatok tulajdonságait.
- Tudja alkalmazni az egybevágóságra és a hasonlóságra vonatkozó ismereteit egyszerű feladatokban.
- Tudja a hasonlóságon alapuló tételeket, ismerje fel azokat, és tudja ismereteit alkalmazni számításos feladatokban.
- Tudja a szögfüggvények definícióit, és alkalmazza ismereteit a derékszögű háromszögekre visszavezethető feladatokban távolság és szögek meghatározására. fvtábla 62-63
- Kombinatorika fvtábla:22.o
- Tudja meghatározni néhány elem összes sorrendjét.
- Tudjon egyszerű kombinatorikai feladatokat megoldani.
- évfolyam
– Halmazok: fvtábla:8.old
– Ismerje a halmazokkal kapcsolatos alapfogalmakat, és tudja szemléltetni azokat.
– Algebra:
- Ismerje és alkalmazza a nevezetes szorzatokat. fvtábla 15.o
- Ismerje a számtani és a mértani közép fogalmát! fvtábla 21.o
- Ismerje a hatványozás és a négyzetgyök és logaritmus fogalmát és azonosságait, tudja azokat alkalmazni egyszerű feladatokban. fvtábla 15-16
- Tudjon megoldani első és másodfokú egyenleteket, egyenlőtlenségeket és egyenletrendszereket.
fvtábla 22-23, ill. 26.o
- Tudjon szöveges feladatokat megoldani.
- Függvények: fvtábla 26.o
- Értse a függvény fogalmát, tudja a megadásának módjait.
- Tudja a tanult függvények (elsőfokú, másodfokú, abszolútérték-függvény, exponenciális és logaritmus) tulajdonságait, egyszerűbb transzformációit.
- Tudja ábrázolni a tanult függvényeket koordináta-rendszerben.
- Tudjon végrehajtani egyszerű transzformációkat fvtábla 30.o
- Geometria: fvtábla 54.o-58.o; 61.o
- Tudja megszerkeszteni két vektor összegét, különbségét, számmal való szorzását, összetevőkre bontását.
- Tudja kiszámolni a helyvektor hosszát. Ismerje a helyvektor bázisvektoros felírását. Tudja kiszámolni vektorok skaláris szorzatát.
- Tudja meghatározni a Thalesz-tételt és a Pitagorasz-tételt, és egyszerű feladatokban alkalmazza azokat.
- Ismerje a hasonlóság fogalmát, tudja megállapítani hasonló alakzatok tulajdonságait.
- Tudja a szögfüggvények definícióit, és alkalmazza ismereteit a derékszögű háromszögekre visszavezethető feladatokban távolság és szögek meghatározására. fvtábla 62-63
- Ismerje a szinusz-tételt, a koszinusz-tételt és tudja alkalmazni feladatokban.
- Kombinatorika fvtábla:22.o
- Tudja meghatározni néhány elem összes sorrendjét.
- Tudjon egyszerű kombinatorikai feladatokat megoldani.
- Valószínűség-számítás
– Egyszerű feladatokban tudjon eseményekkel műveleteket végezni. - Ismerje a relatív gyakoriság és a valószínűség közötti szemléletes kapcsolatot.
- Tudjon egyszerű valószínűségi feladatokat megoldani a klasszikus modell segítségével.
- Gráfok
- Ismerje a gráfelméleti alapfogalmakat, és tudja azokat alkalmazni egyszerű feladatokban. fvtábla 9.o
- Koordináta-geometria fvtábla 69.-70. o
- Tudja a koordinátákkal megadott vektorokkal végezhető műveleteket feladatokban alkalmazni.
- Tudja kiszámolni a szakasz felezőpontjának és harmadoló pontjának a koordinátáit. Legyen képes meghatározni a háromszög súlypontjának a koordinátáit.
- Tudja kiszámolni két pont távolságát.
- Ismerje az irányvektor, a normálvektor, az iránytangens fogalmát és ezek kapcsolatát.
- Ismerje az egyenes normálvektoros vagy iránytényezős egyenletét.
- Legyen képes két egyenes metszéspontjának meghatározására.
- Tudja két egyenes párhuzamosságának, merőlegességének feltételét.
- Ismerje a kör egyenletét, tudja meghatározni a kör egyenletéből a középpont koordinátáit és a sugarát.
- Tudja meghatározni a kör és az egyenes kölcsönös helyzetét.
- Tudja kiszámolni a kör adott pontjához tartozó érintőjének az egyenletét.
– MATEMATIKA JAVÍTÓVIZSGA TÉMAKÖREI 9.A ( Kónyáné Unk Eszter)
- Halmazok, részhalmaz, halmazok ábrázolása, halmazok számossága, halmazműveletek
- Számhalmazok, számok abszolút értéke
- Zárt, nyitott intervallumok
- Kéttagú, többtagú, egynemű kifejezések, polinomok, műveletek polinomokkal
- Hatvány fogalma, a hatványozás azonosságai (negatív kitevő esetén is)
- Számok normálalakja, műveletek normálalakkal
- Nevezetes azonosságok
- Algebrai kifejezések szorzattá alakítása (kiemelés, csoportosítás, nevezetes azonosságok alkalmazásával)
- Oszthatósági szabályok, LNKO, LKKT
- Algebrai tört fogalma, értelmezési tartománya, egyszerűsítése; műveletek algebrai törtekkel
- Egyenes arányosság, lineáris függvény
- Függvények ábrázolása (transzformációval), jellemzése (elsőfokú, másodfokú, abszolútérték)
- Fordított arányosság, elsőfokú törtfüggvény
- Elsőfokú egyenletek grafikus és algebrai megoldása, szöveges feladatok (törtes, algebrai törtes egyenletek is)
- Elsőfokú kétismeretlenes egyenletrendszerek megoldása grafikus, behelyettesítő és egyenlő együtthatók módszerével, szöveges feladatok
- Elsőfokú egyenlőtlenségek megoldása (törtes is)
- Statisztikai alapfogalmak, statisztikai adatok ábrázolása (a helyes diagram megtalálása)
- Statisztikai mutatók (átlag, módusz, medián, terjedelem)
Javítóvizsga történelem_2017
- évfolyam
(Tanár: Perecsényi Ildikó)
A témához kapcsolódó hasznos videók: Zanza tv, videotanár
A tanulást segítő ppt: torimindenkinek.atw.hu, torimondenkinek.pe.hu
- évfolyam
- Az ókor és kultúrája
Az athéni demokrácia működése a Kr.e. 5. században.
Julius Caesar egyeduralmi kísérlete.
A görög-római hitvilág.
A kereszténység kialakulása és főbb tanításai.
- A középkor
2.A Kora középkor:
A hűbériség
Az iszlám valláskialakulása és főbbtanításai
2.B Virágzó középkor:
Mezőgazdasági technika
A nyugati és keleti kereszténység főbb jellemzői
A középkori város és a céhes ipar
- A középkori magyar állam megteremtése és virágkora
A magyar nép eredete, vándorlása és a honfoglalás.
Géza fejedelemsége és I. (Szent) István államszervező tevékenysége.
A tatárjárás és az ország újjáépítése IV. Béla idején.
A középkori magyar állam megerősödése I. Károly (Róbert) idején.
Javítóvizsga történelem_2017
- évfolyam
(Tanár: Perecsényi Ildikó)
A témához kapcsolódó hasznos videók: Zanza tv, videotanár
A tanulást segítő ppt: torimindenkinek.atw.hu, torimondenkinek.pe.hu
- Szellemi, társadalmi és politikai változások a kora újkorban (1492-1789)
4.1 A földrajzi felfedezések és a kapitalista gazdaság jellemzői.
4.2 A lutheri és kálvini reformáció. A katolikus megújulás. A barokk stílus jellemzői.
4.3. Az alkotmányos monarchia jellemzői Angliában.
- Magyarország a kora újkorban (1490-1790)
5.1 A mohácsi vész és az ország három részre szakadása. A várháborúk (1541-1568).
5.2. Erdély sajátos etnikai és vallási helyzete.
5.3. A Rákóczi-szabadságharc okai, főbb eseményei és eredményei.
5.4. Demográfiai és etnikai változások a 18. században. Mária Terézia és II. József reformjai.
- A polgári átalakulás, a nemzetállamok és az imperializmus kora (1789-1914)
6.2 A korszak főbb eszmeáramlatainak (liberalizmus, nacionalizmus, konzervativizmus és szocializmus) jellemzői
6.4 Az ipari forradalmak legjelentősebb területei (könnyűipar, nehézipar, közlekedés), néhány találmánya és a gyáripar kezdetei.
- A polgárosodás kezdetei és kibontakozása Magyarországon (1790-1914
7.1 A reformkor fő kérdései, Széchenyi és Kossuth reformprogramja.
Javítóvizsga történelem_2017
- évfolyam
(Tanár: Perecsényi Ildikó)
A témához kapcsolódó hasznos videók: Zanza tv, videotanár
A tanulást segítő ppt: torimindenkinek.atw.hu, torimondenkinek.pe.hu
- A polgári átalakulás, a nemzetállamok és az imperializmus kora (1789-1914)
6.3 A szövetségi rendszerek kialakulása az első világháború előtt
- A polgárosodás kezdetei és kibontakozása Magyarországon (1790-1914)
7.3 A kiegyezéshez vezető út. A kiegyezés tartalma és értékelése
7.4 Gazdasági változások a dualizmus korában
- A világháborúk kora (1914-1945)
8.1 Az első világháború (hadviselők, frontok, a háború jellege). Az első világháborút lezáró békerendszer.
8.3. A náci Németország legfőbb jellemzői. Az olasz fasizmus jellemzői.
8.4. A kommunista ideológia és a sztálini diktatúra a Szovjetunióban.
8.5. A világháború előzményei, kitörése és jellemzői. A holokauszt.
- Magyarország a világháborúk korában (1914-1945)
9.1 A trianoni békediktátum és következményei. Magyarország az első világháborúban. Az őszirózsás forradalom és a tanácsköztársaság.
9.2. A Horthy-korszak : Az ellenforradalmi rendszer konszolidációjának legfontosabb lépései
9.4 Magyarország háborúba lépése és részvétele a Szovjetunió elleni harcokban.
Javítóvizsga történelem_2017
(Tanár: Perecsényi Ildikó)
- évfolyam
A témához kapcsolódó hasznos videók: Zanza tv, videotanár
A tanulást segítő ppt: torimindenkinek.atw.hu, torimondenkinek.pe.hu
- A jelenkor (1945-től napjainkig)
10.1 A keleti és a nyugati blokk főbb politikai, gazdasági, társadalmi jellemzői, a hidegháborús szembenállás jellemzői. Az ENSZ létrejötte, működése
10.3 A kétpólusú világrend megszűnése; a Szovjetunió és Jugoszlávia szétesése; Németország újraegyesítése
10.4 Az Európai Unió alapelvei, intézményei és működése
- Magyarország 1945-től a rendszerváltozásig
11.1 Az egypárti diktatúra működése, a gazdasági élet és a mindennapok jellegzetességei a Rákosi-korban
11.2 Az 1956-os forradalom és szabadságharc kitörésének okai és főbb eseményei; a megtorlás
11.3 A rendszer jellemzői a Kádár-korszakban, életmód és mindennapok
11.4 A rendszerváltozás főbb eseményei
11.5 A határon túli magyarság 1945-től
- Társadalmi, állampolgári, pénzügyi és munkavállalói ismeretek
12.1 A magyarországi romák története és helyzetének főbb jellemzői napjainkban
12.2 A magyarországi választási rendszer fő elemei